به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “وحید فاروسی” مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهندسی و ساخت پارسان در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با بیان این مطلب که تولید انواع مقاومت های صنعتی برای اولین بار در کشور در این شرکت آغاز شده است، افزود: این مقاومت‌ها از نوع ارتینگ، ترمز دینامیکی لوکوموتیو، بانک‌های بار و موتور استاتر است.
وی با بیان اینکه ترمزهای دینامیکی لوکوموتیو راه‌آهن پیش از این از آمریکا و در زمان تحریم‌ها از چین و هند وارد می شد، افزود: با تلاش متخصصان داخلی و مهندسی معکوس موفق شدیم تا این محصول را در کشور بومی‌سازی کرده و به تولید برسانیم.
فاروسی با بیان اینکه المنت‌های مشابه خارجی چند تکه و دارای جوش در وسط بود که سبب می شد تا عمر این محصول بیش از ۳ سال نباشد، افزود: در محصول ساخت داخل المنت‌ها به صورت یکپارچه تولید می شوند که ضمن افزایش عمر این محصول تا ۵ سال، قیمت آن نیز نسبت به مشابه خارجی ۴۰ درصد کاهش دارد.
وی سپس به یکی دیگراز محصولات این شرکت بنام” Load Bank” که برای اولین بار در این شرکت تولید می شود اشاره و ابراز داشت: تست دیزل ژنراتور، توربین گازی، UPS باتری صنعتی، تثبیت بار و کاهش نوسانات توان و شبیه ساز بار در صنایع هوا فضا و صنایع دریایی و همچنین قیمت یک ششم مشابه خارجی از دیگر ویژگی های این محصول است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: Cooling Vertical، مکش هوای خنک از پایین و خروج هوای داغ از بالای پکیج و وجود سیستم کنترل به صورت دستی و PLC از دیگر خصوصیات این محصول است که سبب شده ضمن تامین نیاز شرکت پتروشیمی جم، قرارداد تامین نیاز شرکت فارس دیزل را نیز منعقد کنیم.
وی اظهار داشت: در زمان نمایشگاه ممکن است به دلیل حضور شرکت های خارجی بخشی از بازار را ازدست بدهیم ولی در این مراودات، کیفیت محصولات داخلی درحد برندهای معروف جهانی افزایش خواهد یافت.

در پایان نمایشگاه، شرکت مهندسی و ساخت پارسان رتبه ششم را از نظر محتوا در بین شرکت های حاضر در نمایشگاه کسب کرد.

کسب رتبه ششم شرکت پارسان در هفدهمین نمایشگاه صنعت برق ایران
Tagged on: